Projektid

Erasmus+

Erasmus + programmist lähemalt saab lugeda SIIN.

Erasmus+ (CARE+) Kreeka 2022

Märtsis toimus kolmas projektikohtumine “Charity Achieves Results with Erasmus+” raames Kreekas, Lesbose saarel. Sauga Põhikoolist osalesid seal 8.klassi õpilased Andra Uudikas, Johanna Türnpu ja Marcus Pürg koos vene keele õpetaja Karolina Toomsalu ning inglise keele õpetaja Eda Strandbergiga. 09.03-13.03.2022 toimunud viiepäevane projektireis oli sisustatud põnevate ning seiklusrikaste tegevustega, mis ei jätnud külmaks kedagi.

Esimesel päeval saarele jõudes olid õpilased küll peale 26-tunnist reisimist pisut väsinud, kuid alla ei andnud keegi ning osa võeti kõikidest projektitegevustest.

Esmalt suundusimegi Petra Keskkoli, kus ootas meid ees soe vastuvõtt sõpruskoolide õpilaste ning õpetajate poolt. Esimene päev tutvusime üksteisega, avastasime õli- ning meevabrikut, vaatlesime kuidas valmistatakse savinõusid ja lisaks sellele saime ka väikese linnatuuri, kus meil oli võimalus kogeda imelist linnavaadet.

Teisel päeval külastasime veinimuuseumi, kus saime tutvuda sajanditetaguse veinivalmistamise ning Kreeka ajalooga. Seejärel suundusime projektigrupiga saare keskpunkti Mythilinisse, kus õpilastel oli võimalus linna avastada, poodides käia ning uute sõpradega aega veeta. Kuna projekt toimus ikkagi heategevuse raames, siis tänu sellele õnnestus meil ka kohtuda saareelanike heategevusliku päästemeeskonnaga.

Kolmandat päeva alustasime jällegi koolis, kus toimusid ühistegevused, õppimaks tundma kreeka kultuuri. Pärast asusime teele oliiviõlimuuseumi, kus tutvusime oliiviõli valmistamise ajalooga. Pärastlõunal külastasime ka kohalikku Edem Bey farmi, kus nägime mitmeid huvitavaid loomi ning linde. Farmi restoranis pakuti meile maitsvat kreekapärastest toitudest koosnevat lõunasööki.

Neljandat päeva alustasime tõusuga 2000 m kõrgusele mäele, kus kohtusime peaaegu et ühiskonnast eraldatud munkade kirikuga. Seal avanes meile ka kirjeldamatult imeline vaade saarele. Seejärel suundusime Petrified Forestissening võtsime ette jalutuskäigu avastamaks saarele eripäraseid taimi ning fossiile. Väikese jalutuskäigu ja fossiilidega tutvumise järel õppisime me ka ise fossiile puhastama ja uurisime muuseumis saare ajaloolisi kivimeid.

Viimasel päeval avastasime veel Molyvose lossi, kus nautisime Mithymna linna vaadet. Seejärel tegime veel viimase jalutuskäigu linnas ning veetsime aega promenaadil jalutades ning pilte tehes.

Heategevusele suunatud projektireis õpetas noortele palju nii ühiskondliku kokkuhoidmise kui ka kreeka kultuuri (ajalugu, kombed, toidud jms) kohta. Mis aga kõige olulisem, tänu reisile saadi paljude uute kogemuste ning sõprade võrra rikkamaks, mis aitas õpilastel ka suuresti oma suhtlemisoskust arendada.

Hetkel oodatakse õhinal Eestis toimuvat viiendat projektikohtumist, kus lastel on au olla ise võõrustajateks.

Projektid on rahastatud Euroopa komisjoni programmi Erasmus+ raames.